menu

ثبت آگهی رایگان

بانک ها پتک مسکن را بر سر تولید می کوبند

بانک-ها-پتک-مسکن-را-بر-سر-تولید-می-کوبند

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این که جرائم دیرکرد و سود بالای بانک ها مشکلاتی را برای بنگاه های تولیدی ایجاد کرده گفت: انتظار خانه صنعت و معدن ایران از دولت این است که در سال های آینده رقم فعلی پرداخت تسهیلات افزایش یابد و در سال جاری به رقم 40 هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش پیام ساختمان، بیژن پناهی زاده در ارتباط با پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی  کوچک و متوسط در طرح رونق اقتصادی اظهار کرد: مشکلات بخش تولید با 16 هزار میلیارد تومان حل نمی شود ضمن این که دولت تمام تلاش خود را برای بازگرداندن واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید انجام داده اما واحدهای تولیدی کشور به دلیل نبود رونق بدهی انباشته داشته و از سوی دیگر این تسهیلات محدود بوده و تمامی واحدهای تولیدی که به این تسهیلات نیاز دارند را در بر نگرفته است.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: جرائم دیرکرد و سود بالای بانک ها مشکلاتی را برای بنگاه های تولیدی ایجاد کرده لذا انتظار خانه صنعت و معدن ایران از دولت این است که در سال های آینده رقم فعلی پرداخت تسهیلات افزایش یابد.

وی با بیان این که بنگاه های اقتصادی کشور در سال آینده به رقم 40 هزار میلیارد تومان برای خارج شدن از وضعیت فعلی نیاز دارد گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی بنگاه های تولیدی پیش بینی خانه صنعت و معدن ایران برای پرداخت تسهیلات در سال 96  رقم 40 هزار میلیارد تومان برای بخش تولید بوده است.

پناهی زاده خاطر نشان کرد: خانه صنعت و معدن کشور معتقد است سهم بخش تولید از هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده و انتظار داریم که یارانه ها به سمت تولید سرازیر شود و دولت ها به جای پرداخت تسهیلات 36 هزار میلیاردی به افراد جامعه، این پول را به عنوان یارانه سود و بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها پرداخت کنند و بخش تولید را در اقتصاد کشور تقویت کنند. 

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: با توجه به این امر که بنگاه های اقتصادی در وضعیت خروج از رکود قرار دارند و امید در بخش تولید زنده شده با تزریق منابع مالی به این بنگاه ها رونق به اقتصاد کشور بر خواهد گشت.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ سود تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی توسط بانک ها، بیان کرد: بانک های تسهیلات دهنده باید از دریافت سودهای بالا صرف نظر کرده و تلافی رکود بازار مسکن را بر سر تولید کشور در می آورند.

پناهی زاده گفت: امیدواریم با سر کار آمدن دولت دوازدهم جرائم و دیرکردهای واحدهای تولیدی بخشیده شود و با تزریق تسهیلات کم بهره به بخش تولید و حذف موانع تولید را از میان برداشته و فضای کسب وکار را بهبود ببخشد.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به بنگاهای تولیدی نباید بابت دیون گذشته باشد و تسهیلاتی که به بانک ها تعلق می گیرد باید به صورت واقعی در اختیار بخش تولید قرار گیرد. 

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×