menu

ثبت آگهی رایگان

تفاهم نامه بنیاد مسکن و سازمان اوقاف برای ساماندهی املاک وقفی

تفاهم-نامه-بنیاد-مسکن-و-سازمان-اوقاف-برای-ساماندهی-املاک-وقفی

تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و سازمان وقف به منظور صدور سند مالکیت اراضی وقفی، ساخت ابنیه با کاربری های تعریف شده در اسناد وقفی و نیز حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی و شهرهای کوچک به امضا رسید.

  تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و سازمان وقف به منظور صدور سند مالکیت اراضی وقفی، ساخت ابنیه با کاربری های تعریف شده در اسناد وقفی و نیز حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی و شهرهای کوچک به امضا رسید.
به گزارش پیام ساختمان، تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه" به منظور ایجاد وحدت رویه در صدور اسناد مالکیت اراضی موقوفه و اعیانی های احداثی توسط اشخاص در این اراضی و همچنین صدور اسناد مالکیت مساجد و بقاع متبرکه و در صورت لزوم ساخت ابنیه با کاربرهای تعریف شده در اسناد وقفی و نیز همکاری و مشارکت در تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد، در اجرای سیاست های کلی قانون برنامه ششم توسعه کشور و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و الحاقات بعدی و آیین نامه های اجرایی آن به امضا رسید.
 رییس بنیاد مسکن در جریان امضای این تفاهم نامه گفت: در سراسرکشور محخصوصادر روستاها و شهرهای کوچک اراضی هستند که وقفی هستند و متعلق به اوقاف است. لذا فرهنگ وقفی که به تاسی از احکام نورانی اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری باید گسترش پیدا کند ان شاءالله روز به روز شاهد این باشیم که این اراضی بیش از پیش شود.
علیرضا تابش افزود: تا کنون نگاه به اراضی وقفی نگاهی نبوده که همه پی ببرند چه فواید عام المنفعه ای دارد بلکه به این دید نگاه می شده که گاها سر راه استفاده اش توسط مردم و دستگاه های مختلف موانعی وجود دارد که به راحتی نمی توانند مسائل خود را با زمین های وقفی حل کنند.
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه  نیز گفت: ما در روستاها و شهرهای کوچک مشکلاتی داشته و داریم. مردم موقوفاتی را وقف کردند که به لحاظ احراز سند مالکیت باید تکلیفشان مشخص شود. یقینا بنا به اقتضائات تمدن بشری و زندگی اجتماعی که رو به پیشرفت است قطعا تغییراتی در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد خواهد شد. از طرفی هم لازم است حق و حقوق واقف را رعایت کنیم. این موضوع را دوستان هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ حقوقی برسی کرده اند.
حجت الاسلام علی محمدی گفت: بعضی ممکن است با کم لطفی عنوان کنند که وقف مانع پیشرفت اقتصاد می شود؛ در حالی که اینطور نیست. یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی و کاهش فاصله طبقاتی بین جامعه، وقف است و ما مسلمانان افتخار می کنیم از زمان پیامبر (ص) تا کنون، موقوفات در جامعه اسلامی خدمات معنوی و مادی ایجاد کرده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×