menu

ثبت آگهی رایگان

برای ساخت وساز در منطقه 22 از طرح تفصیلی تخطی نشد

برای-ساخت-وساز-در-منطقه-22-از-طرح-تفصیلی-تخطی-نشد

شهردار منطقه 22 گفت: تا امروز منطقه 22 هیچ تخطی از طرح تفصیلی شهر انجام نداده است و موضوعاتی که توسط معاون وزارت مسکن و شهرسازی مطرح می شود متاسفانه واقعیت را به جامعه نمی گوید.

  شهردار منطقه 22 گفت: تا امروز منطقه 22 هیچ تخطی از طرح تفصیلی شهر انجام نداده است و موضوعاتی که توسط معاون وزارت مسکن و شهرسازی مطرح می شود متاسفانه واقعیت را به جامعه نمی گوید.
قاسم مولایی شهردار منطقه 22 تهران در نشستی رسانه ای و در آستانه بهره برداری از 50 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست این منطقه به تشریح فعالیت های انجام شده پرداخت.
مولایی با اشاره به اینکه از تاسیس منطقه 22 تهران بیشتر از 16 سال نمی گذرد، گفت: تلاش می کنیم کارهایی که در منطقه اتفاق می افتد بتواند در همه حوزه های مختلف شهرسازی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی منطقه را به حد معقولی برساند.
وی با تاکید بر اینکه در طی یک برنامه ریزی مدون و با نگاه به افق ترسیم شده برای منطقه همه فعالیت ها را در این خصوص انجام می دهیم گفت: منطقه 22 تهران امروزه یک قطب گردشگری و تفریحی نه تنها در شهر تهران بلکه به صورت فرامنطقه ای و استانی شده و در این خصوص ضرورت دارد تمهیدات لازم فراهم شود.
شهردار منطقه 22 تهران گفت: در پایان سال 94 و در آغاز سال 95 بیش از 120 پروژه عمرانی، ترافیکی، شهری و اجتماعی منطقه با حضور شهردار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت که یکی از آنها فاز دوم دریاچه خلیج فارس بود که رینگ شرقی و شمالی این دریاچه کامل شد.
مولایی با تاکید بر اینکه در سال 95 تلاش کردیم هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکنیم و بنا داشتیم پروژه های در حال انجام را به اتمام برسانیم، گفت: امروز شاهد بهره برداری از 50 پروژه در حوزه های مختلف در سطح منطقه هستیم. با افتتاح این 50 پروژه تقریبا تمام پروژه های نیمه تمام منطقه به اتمام می رسد. در بخش دیگری از این جلسه شهردار منطقه 22 گفت: فاز یک بزرگراه شهید حکیم غرب سال گذشته به بهره برداری رسید و فاز دوم آن که مشتمل بر حدود 9 کیلومتر است دارای 2.4 کیلومتر تونل است که برای حفظ محیط زیست منطقه در زیر پارک چیتگر احداث کردیم و این پروژه حداکثر تا 2 ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 شهردار منطقه 22 از اختصاص بالغ بر 100 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی 50 پروژه آماده منطقه 22 خبرداد. در بخشی از این نشست مولایی به موضوع بلندمرتبه سازی در این منطقه پرداخت و گفت: در بحث جمعیت پذیری و صدور پروانه ها در این منطقه باید گفت که متاسفانه امروز در جامعه ما فضا را سیاسی کردند و برخی مباحث برای بهره برداری های سیاسی مطرح می شود و واقعیت ها مطرح نمی شود.
وی تصریح کرد: همه می دانند وقتی شهرداری ها می خواهند مجوزی را صادر کنند و یا منطقه ای جدید را راه اندازی کنند باید یک سند بالادستی به نام طرح تفصیلی شهر وجود داشته باشد که این طرح توسط شورای عالی شهرسازی به ریاست وزیر راه و مسکن و با حضور برخی اعضای هیئت دولت و شهردار انجام می شود.
مولایی با تاکید بر اینکه مکلفیم مطابق طرح تفصیلی شهر امور ساخت و ساز را اجرا کنیم، گفت: تا امروز منطقه 22 هیچ تخطی از طرح تفصیلی شهر انجام نداده است و موضوعاتی که توسط معاون وزارت مسکن و شهرسازی مطرح می شود متاسفانه واقعیت را به جامعه نمی گوید.
شهردار منطقه 22 تهران ادامه داد: بحث دیگر این است که تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 باید انجام شود درست است که ریاست این کمیسیون با شهردار تهران است اما اعضای دیگر آن از اعضای دولت هستند، وقتی اعضای کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری تصمیم می گیرند، ما به عنوان شهرداری باید اجرا کنیم و اگر براساس طرح تفصیلی شهر عمل نکنیم به عنوان متخلف محسوب می شویم.
وی با اشاره به اینکه جمعیت پذیری منطقه 22 تهران 450 تا 500 هزار نفر پیش بینی شده است، گفت: امروزه حدود 151 هزار نفر در منطقه 22 تهران ساکن هستند و اگر تمامی پروانه های صادر شده ساخته شود حداکثر به حدود 450 تا 500 هزار نفر جمعیت منطقه خواهیم رسید.
مولایی با تاکید بر اینکه در شهرداری ها براساس طرح تفصیلی شهر اقدامات انجام می شود، گفت: یک مورد هم نداریم که خارج از این طرح و یا مصوبات کمیسیون ماده 5 اقدامی انجام شده باشد.
شهردار منطقه 22 تاکید کرد: آقایان اگر ادعا دارند حرف نزنند و مستندات محکم و سند ارائه کنند. ما آماده پاسخگویی هستیم. وی با تاکید بر اینکه یکی از تدابیر شهردار تهران رعایت قواعد و ضوابط است، گفت: تا امروز هیچ دستگاهی چنین ادعاهایی را به صورت مستند ارائه نکرده است.
مولایی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع اسکان 12 خانوار در پارک چیتگر اشاره کرد و گفت: این موضوع در سال گذشته مطرح شد، شهرداری تمام قد اعلام آمادگی برای همکاری در این خصوص انجام داد. بالغ بر 45 تا 50 سال است که این خانواده ها در این بخش از پارک چیتگر ساکن هستند و کارمندان بازنشسته سازمان جنگلها و مراتع که زیرمجموعه جهاد کشاورزی و البته زیر مجموعه دولت است می باشند. در حد توانمان به این خانواده ها کمک کردیم اما در خصوص خدماتی از جمله آب و برق و گاز و ... که تحت سازمان های خدمات رسان دولت است باید اقدام شود. تا امروز هیچ یک از مسئولان سازمان های مرتبط با این موضوع را شاهد نبوده ایم.
شهردار منطقه 22 طرح سوال کرد: آیا این کارمندان کارمند این مجموعه ها هستند یا خیر، آیا خانه های واگذار شده کارگری بوده، در این صورت چرا خانواده ها در این خانه ها مستقر هستند، اگر این خانه ها سازمانی تحویل داده شده است چرا پس از بازنشستگی تحویل نگرفته اند اگر به شرط تملیک تحویل داده شده اند چرا خدمات به آنها ارائه نکرده اند.
وی در خصوص آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس نیز گفت: این دریاچه به وسعت 250 هکتار است که فاز اول آن در سال 92 به بهره برداری رسید و آب این دریاچه از رودخانه کن در طول زمستان تامین می شود. در سال اول نیز با آبگیری انجام شده دریاچه پرآب شد و تا به امروز نیز حجم آب دریاچه کمتر از یک تا 1.5 میلیون مترمکعب نشده است.
در بخش دیگری از این نشست شهردار منطقه 22 تهران در خصوص برخی اظهارات انجام شده درباره پارک چیتگر پرداخت و گفت: پارک چیتگر را مورد بازی های سیاسی قرار داده اند، یا منتقدان واقعا اطلاعات در حوزه فضای سبز دارند و اگر ندارند باید از کارشناسان کمک بگیرند.
مولایی با اشاره به اینکه در سال 86 در شهر تهران با بروز خشکسالی ها و اینکه عمر درختان این پارک زیاد شده بود، گفت: باید جوان سازی در این پارک انجام می شد و جوان سازی با روش های مختلف انجام می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×