menu

ثبت آگهی رایگان

سرمایه بانک مسکن 8500 میلیارد تومان شد

سرمایه-بانک-مسکن-8500-میلیارد-تومان-شد

مدیر امور ارتباطات بانک مسکن از افزایش 5000 میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن خبر داد و گفت: سرمایه تنها بانک تخصصی بخش مسکن در ابتدای امسال از کمتر از 40 هزار میلیارد ریال به بیش از 85 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش پیام ساختمان، مسعود ایزدی اظهار کرد:افزایش 50 هزار میلیارد ریالی در  پی اجرای تبصره ای از بودجه سال 95 کل کشور و تحت عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن از محل سهم دولت، محقق شده است.

وی تصریح کرد: تحت تاثیر حجم جدید سرمایه بانک مسکن، نسبت کفایت سرمایه تنها بانک توسعه ای تخصصی بخش مسکن، هم اکنون به بالاترین سطح در مقایسه با سایر بانک ها و موسسات مالی، ارتقا پیدا کرده است که این دستاورد، در سال جاری از سه منظر، مزیت به حساب می آید.

وی افزود: نسبت کفایت سرمایه، یک معیار کلیدی برای سنجش سلامت مالی بانک ها محسوب می شود به طوری که هر چقدر، نسبت کفایت سرمایه در سطح بالایی باشد، هم شرایط بانک عامل برای جذب منابع و سپرده، مساعدتر خواهد شد و هم اینکه سپرده گذاران، با تضمین قوی تر و ریسک کمتر، در مقایسه با سایر بانک، روبرو هستند.

وی اظهار کرد: در مقطع فعلی، تقویت چندین پله ای نسبت کفایت سرمایه بانک مسکن، باعث شده شرایط بانک مسکن به لحاظ نسبی، بهبود قابل ملاحظه ای از بابت میزان سلامت و قدرت جذب منابع داخلی و خارجی پیدا کند که این، اولین مزیت است.

مدیر امور ارتباطات بانک مسکن افزایش قدرت تسهیلات دهی بخش مسکن را از مزیت های افزایش سرمایه این بانک اعلام کرد و افزود: از آنجا که نسبت کفایت سرمایه بانک مسکن، بالاترین سطح در مقایسه با اکثر بانک های تجاری، تخصصی و سایر موسسات مالی است، در نتیجه، سطح امنیت و ضمانت سپرده ها در بانک مسکن نیز در بالاترین سطح قابل ارزیابی قرار دارد.

ایزدی با بیان اینکه سپرده گذاران بانک مسکن در شرایط فعلی از برتری طلایی ناشی از تضمین حداکثری سپرده ها برخوردار هستند اعلام کرد: فرصت بوجود آمده در بانک مسکن برای سپرده گذاران که می تواند آینده سرمایه گذاری بلند مدت در بانک مسکن را برای متقاضی سرمایه گذاری در بازار پول، رقم بزند، یک فرصت استثنایی و قابل بهره برداری است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×