menu

ثبت آگهی رایگان

یونولیت های بی کیفیت؛ بلای جان ساختمان ها

یونولیت-های-بی-کیفیت-بلای-جان-ساختمان-ها

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به این که یکی از عوامل سرایت آتش به طبقات بالای ساختمان ها، استفاده از یونولیت های بی کیفیت در ساخت و ساز است، اظهار داشت: یونولیت یکی از مصالح ساختمانی است که از مواد نفتی تهیه شده و پتانسیل زیادی برای آتش سوزی دارد.

به گزارش پیام ساختمان، سید جلال ملکی افزود: یونولیت عامل اصلی آتش سوزی نیست اما دود حاصل از آتش گرفتن یونولیت بسیار غلیظ، سیاه و مسموم کننده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: یونولیت های جدیدی تولید شده که مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد، اما مهندسان سازه بخاطر قیمت بالای آن ازاین نوع یونولیت استفاده نمی کنند.

او در ادامه افزود: باید نظارت کافی در استاندارد بودن مصالح برای مقابله با سودجویی برخی سازنده ها وجود داشته باشد تا جنس بی کیفیت دست مردم ندهند.

ملکی با اشاره به یونولیت های بی کیفیت که در بازار است تاکید کرد: یونولیت های بی کیفیتی که سریع آتش می گیرند، در زمان حادثه بحران آفرین هستند و دود حاصل از آن میزان خطر را دو چندان می کند.

او در پایان گفت: بهتر است با استفاده از مصالح با کیفیت و با نظارت دقیق بر روی اجناس ساختمانی از بحرانی شدن حادثه جلو گیری کنیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×