menu
جستجو
ورود

ثبت آگهی رایگان

پایه گذار معماری معاصر ژاپن

کد مطلب : 3239 «آراتا ایسوزاکی» در سال 1931 در اویتا-کیوشو-ژاپن متولد شد. در دانشگاه توکیو زیر نظر «کنزو تانگه» معمار بزرگ ژاپنی درس خواند.بعدها یکی از اعضای تیم طراحی تانگ شد.او در سال 1963 کارمستقل خود را شروع کرد.کارهای او در اواخر 1960 از مدرسه متابولیسم تاثیر میگرفت. با در نظر گرفتن موفقیت تانگه به عنوان اصلی ترین شخصیت معماری ژاپن،ایسوزاکی به طور یکسانی در زمینه نویسندگی و تئوری پردازی با او برابری میکرد.او نیز به عنوان رهبری در زمینه گرایش ها و جنبش های بیرون گرایانه الگوی مهمی برای طراحان ژاپنی به شمار میآید.وی را پایه گذار معماری معاصر ژاپن میدانند.شهرت بین المللی ایسوزاکی از سال 1968 میلادی در چهاردهمین همایش سه سالانه میلان و در نمایشگاه هزارتوی رعد آغاز میگردد . ایسوزاکی در نمایشگاهی ، تصاویر و نقد مطالب فاجعه هیروشیما را به معرض نمایش درآورده و از لحاظ پرداخت ، بیان و نظریه پردازی ، خود را دوشادوش مدرنیست های اروپا قرار میدهد . او با عنایت به کلیه وقایع و سنت های ژاپنی کلیه تمثیل های محیطی تاریخی خویش را در زبانی نو همراه با پیشرفت های نظری علمی جهان در بستری ویژه مطرح نمود.در دهه 1960 اولین دوره فعالیت حرفه ای ایسوزاکی با کار هنرمندانه فرم از طریق بیانی قوی و خالص که قبلا در کارهای تانگه مطرح شده بود ، مشاهده میشود که در واقع توجه ویژه ای است به مفهوم کاربرد خالص مصالح در قالب شکلی شاخص که ضمن رعایت حدفاصل کار وی با تانگه ، به دلیل عنایت خاص او به مفاهیم شکل دهنده اثر مفهومی است.دوره دوم فعالیت حرفه ای ایسوزاکی در دهه 1970 تحت تاثیر الکوهای اروپایی و آمریکایی در تدوین شناخت هنر معماری خالص انتزاعی هندسی نوین است که همجواری و ترکیب احجام افلاطونی خالص را در بر دارد و شاید شاخه ای از دوران هندسی مدرنیستی منظری پسامدرن بوده که در تاریخ گرایی ، کلاسیسیم ، محتوی ، قالب هندسی ، تمثیل های بومی و جهانی ، عامل تشکیل دهنده آثار جدید وی در این دوران میگردد. موزه هنرهای معاصر لس آنجلس یکی از آثار شاخص وی به شمار میرود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 224

فهرست مطالب شماره 224

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

دیدگاه خوانندگان :


دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

صفحه اصلی خانه
×