بحران اصالت در معماری ایران
دبیر سمپوزیوم معماری پویا معتقد است: معماری ما طی سال های گذشته رشد خوبی داشته است اما متأسفانه از جایی که به سمت تقلید و کپی پیش رفته، اصالت خود را نسبت به شایستگی اش ازدست داده است. به گزارش پیام ساختمان، اولین سمپوزیوم معماری ایران در دو روز 12 و 13 تیرماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود. علی راد اهداف این سمپوزیوم را تشریح کرد و گفت: معماری سطح گسترده ای دارد که با 3 عنوان می توان آن را در اولین سمپوزیوم معماری پویا تعریف کرد. معماری که باید در نت زیبایی دید، معماری پویا مفهومی که بازتعریف خواهد شد و مسئولیت اجتماعی که با طراحی مدرسه، دوستدار کودک پویا و ماندگار خواهد ماند، در اولین سمپوزیوم معماری پویا موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت. او خاطرنشان کرد: در اولین روز سمپوزیوم معماری پویا، نمایشگاه ساختمانی با حضور تولیدکنندگان و معماران برگزار می شود. به گفته او، در این سمپوزیوم 3 کارگاه آموزشی که یکی از این کارگاه ها در حوزه طراحی آشپزخانه به عنوان یکی از نیازهای اصلی اغلب خانواده ها که به عنوان قلب خانواده مطرح است، برگزار خواهد شد. بزرگ ترین خلأ معماری، نبود اصالت است دبیر سمپوزیوم معماری پویا در مورد خلأ و چالش های اصلی معماری در ایران، گفت: بزرگ ترین خلأ در معماری ایران نبود اصالت است. به نوعی می توان گفت معماری در ایران دچار بحران اصالت شده است. راد با تأکید بر اینکه نمی خواهیم با این اظهارات فضا را سیاه کنیم، گفت: در هر حوزه معماری چه کلاسیک و چه مدرن، هیچ مبنای اصولی دیده نمی شود، بنابراین مشکل اصلی عمده معماران این است که اصول و چارچوب معماری رعایت نمی شود و به آن پایبند نیستند. راد ادامه داد: معماری در ایران به سمت تقلید و کپی رفته است، معماری ما طی سال های گذشته رشد خوبی داشته است اما متأسفانه اصالت خود را نسبت به شایستگی اش ازدست داده است. او با تأکید بر اینکه نیاز اجتماعی ما و گستردگی نتوانسته خلأ معماری را پر کند، گفت: اگر معماران دیگری در کنار معمارانی که به اصالت بسیار پایبندند و مسئولیت پذیر هستند همپا شوند، می توان به رشد صنعت معماری امیدوار شد.
انتهای خبر/پیام ساختمان
این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :